Sunday, March 28, 2010

Cermin kete kenah pecah

Kejadian ni berlaku pada jumaat lepas (26/3/2010).Lepas sham ambik aku kt putra lrt, aku ajak sham g psr mlm kt area situ.Wisha pun ikut sekali.Lepas parking,Kitaorg pusing2 cr bende yg nk d makan malam tu..Pusing2, hasilnyer kitaorg beli nasi goreng ngan masak lemak cili api siput sedut (utk sham)..beli yg cucuk2 tu (fisball, sotong grg) utk wisha..n laksa utk aku..Lepas dpt ape yg d cari, kitaorg pn balik ke kete. Sampai jer kt kete, sham simpan brg kt seat belkg..Terkejut beruk aku bila sham ckp. "Bu, kete kena pecah masuk.tengok nie". Aku pun terus terkam die.terduduk aku bila tengok serpihan kaca bertaburan kt seat blkang..rupe2nyer diaorg pecah cermin tingkap sebelah kiri (bahagian penumpang, belakang). Dlm mase yg same, aku trs check samada beg tgn aku hilang ke x. alhamdulillah, beg aku slmat.sbb aku lindung ngan alas seat sham. Bila check2, memang x de ape yg d ambik..pelik jugak..nape diaorg pecah, sdgkan x curi aper2..

Dalam kelam kabut tu,kitaorg cr bengkel kete, nk ganti cermin mlm tu jgk. Aku pn call ofismate aku, Kak Effa. tanya kedai mana yg bukak.Husband Kak effa, suggest kt Brothers..tp mase tu mgkn dh lewat..mase kitaorg dh smpai, Brothers dh tutup. Kitaorg terus balik. mase yg same, adk aku call. Perbualan adk brdk:

Adk: Along, kedai sebelah klinik aku nie, nk tutup dh..Ko nk suruh aku tanye ker?
Along: Blh gak.tanye la..samade die blh pasang ker cermin tingkap blkg mlm ni jgk?
Adk: Ok
Adk: Along, die ckp ade.Tp cermin tu x smpai lg. die dh order.esok pg ade la (sbtu pg).tp die nk
tutup dh. Kalau nk, boleh tgglkan kete kt dlm bgkel die.
Along: ok la, kalau cm tu.Jap lg abg sham smpai.Ckp kt die jgn tutup lg..hehehe..

Aku pn suruh sham g tmpat tu. Aku x ikut.aku trs naik ke umah..sampai kt umah, wisha meragam nk susu. Lepas settle hntr kete, sham balik bwk brg2 yg kitaorg beli td..Naik jer die, terus aku mintak beg wisha..

Aku: Abg, mane beg wisha..ibu nk bancuh susu..wisha dh meragam nie..
Abg: Aik, mane ade beg anak..
Aku: Aaha.....sah la beg anak yg die ambik..geramnnyer aku..heeeee..

Aku pn mintak la adk aku belikan botol susu kt farmasi, area klinik yg die keje tu..sebaik sempat..nk tutup dh masuk tu..tp tahu la adk aku..farmasi tu dh separuh tutup, die ttp masuk jgk. Sebaik la adk2 kt farmasi tu ok..hehehehe..

Mulut aku nie memang x hbs2 la menyumpah itu pencuri..setan betul la..
Padan muke ko, ko dpt beg yg ade baju baby jer..ko pakai la pampers tu. ataupn ko jual la bedak, mnyk rmbut, sikat, botol susu, mnyk but but yg ade dlm beg tu..mana la tahu laku ker..leh la ko beli bende yg HARAM TU..setan betul la..Aku baru ingat nape, itu pencuri nk sgt2 beg tu smpai pecahkan cermin, sebab aku buh baju ank aku dlm beg yg TM bg tu..mgkn die ingat beg laptop kot.salah tafsir la pncuri tu..hahahaha..

Alhamdulillah, cermin tgkp dh d ganti..kena RM140..aku syukur sgt, cume beg wisha jer hlg..yg lain die x ambik..Aku doakan pncuri tu spya insaf la atas perbuatan die tu..Tak slmat kalau die wat org cam tu..Kalau ramai yg dh jd mgsa die, mgkn diorg jgk akn mendoakan kecelakaan ats pencri tu..geram betul aku..tak pasal2 aku kena g training " Teaming With Passion", sbtu pg tu ngan teksi..tp baliknyer sham ambik..x pe la, nk wat cam ner..benda dh nk berlaku..

Ok, habis sdh..pnjg tul citer aku..sorry yer kgkawan..

No comments:

Post a Comment